Nytårsaftensdag – tirsdag d. 31. december

Det er den sidste dag på året, og den skal fejres på et skønt hotel midt i Bangkok. Efter en god nats søvn, gik vi ned i en af restauranterne og fik en skøn morgenmad fra den overdådige morgenmadsbuffet. Vi blev enige om at tage tog og bus ud til China Town her til formiddag. Vi var dog lidt i tvivl, om der var åbent, for de fleste butikker i Bangkoks gader var lukkede. Ved Læs mere →

Den bedste transportdag fra Cambodia til Bangkok – mandag d. 30. december

I dag skulle vi igen tidlig op, da vi havde en lang rejsedag foran os. Hotellet vi har boet på de sidste 2 dage, har været rigtig hyggeligt. Hotellet har haft åbent i 8 dage, og der er selvfølgelig nogle små opstartsfejl, der skal rettes til i den kommende tid (måske også at få hanerne til at starte deres galen senere end 5.15 🙂  Men ellers har vi kun rosende ord til stedet og det Læs mere →

Angkor Wat, Cambodia – søndag d. 29. december

Dagen idag startede tidligt. Op klokken 6.00, lidt morgenmad og så afsted med tuktuk til Angkor Wat. Vores hotel havde skaffet en rigtig sød chauffør, som kørte os rundt hele dagen for 100 kr. Vi skulle derudover give 20 $ for en entre dagsbillet pr. person, børn under 12 år er gratis. Chaufføren spurgte kort tid efter vi var taget afsted, om vi havde pas med, så vi kunne bevise, at Patrick var under 12 Læs mere →

Markeder i Siem Reap, Cambodia – lørdag d. 28. december

Som nævnt valgte vi idag at tjekke ud af det hotel vi skulle have boet på i tre dage. Hurtigt fandt vi et nyt og endnu billigere hotel gennem Booking.com og kørte hertil i en tuktuk. Da vi ankom, blev vi taget rigtig godt imod af ejerne af hotellet, som hurtigt fik gjort et værelse klar til os. Det er store værelser med to dobbeltsenge. Vi blev hurtigt enige om, at det var godt, at Læs mere →

Transport-dag til Siem Reap, Cambodia – fredag d. 27. december

Dagen idag blev en rigtig lang dag og dagen, hvor vi oplevede rigtig dårlig stil fra Thailands side. Vi blev godt og grundigt taget ved næsen idag. Vi skulle køre mod Cambodia kl. 10.00 fra Mochit Busstation i Bangkok. Bussen var en hel time forsinket, så vores bus blev også opsamlingsbus for dem der skulle med bussen senere. Så vores bus skulle stoppe mange steder og var overfyldt med mennesker, som stod op i flere Læs mere →

Laaaaaang transportdag til Bangkok – torsdag d. 26. december

Det blev en rigtig lang transport dag til Bangkok. Vi kom egentlig afsted i fornuftig tid og nåede færgen kl. 10. Vi havde 2 muligheder da vi kom i land ved Ban Phe – tage minibusserne som nok ville være det hurtigste eller tage de store busser som er lidt mere behagelige at køre med, men nok tager lidt længere tid. Udfaldet blev Patricks ønske om at kører med de store busser, da han ikke Læs mere →

Afslappende 1. juledag på Koh Samed – onsdag d. 25. december

Vi stod sent op idag, så da vi endelig kom ned til stranden var alle liggestolene ved vores resort taget. Vi gik lidt hen ad stranden og kom til Bob Marley baren, hvor der var fred og ro, samt fire strandstole lige klar til os. Dem lejede vi hele dagen for 100 bath sammen med en parasol. Her blev vi siddende hele dagen og nød vandet, solen og freden. Efter et bad fik drengene lov Læs mere →

Snorkletur juleaftensdag på Koh Samed – tirsdag d. 24. december

Vi valgte ikke at tænde for “Mens vi venter” på DR, istedet tog vi ud på en snorkle tur. Når nu vi er under varme himmelstrøg, kan vi jo lige så godt gøre julen så utraditionel som muligt. Hvis ikke personalet fra tidlig morgen vimsede rundt og gjorde klar til aftenen, kunne vi nemt have glemt at det faktisk er juleaftensdag 🙂 Da vi kom tilbage sidst på eftermiddagen, så der rigtig fint ud på Læs mere →

Lille juleaften på Koh Samed – mandag d. 23. december

Dagen i dag blev en rigtig stranddag. Masser af badning og leg i strandkanten. Helle og Brian fik også rig mulighed for at få læst deres bøger. Vi er faldet rigtig godt til her på Koh Samed og er blevet enige om, at det bliver et dejligt sted at holde juleaften. Hotellets restaurant har dagen igennem pyntet op i træerne ved strandkanten, vinglassene er pudsede og stedet summer så meget af julestemning, som det nu Læs mere →

Fra Kanchanaburi til Koh Samet – søndag d. 22. december

Så kom dagen, hvor vi skulle forlade det hyggelige guesthouse i Kanchanaburi og de to søde værter og hunden Marlee. Vi blev kørt ind til busstationen, hvor vi fik sagt pænt farvel til vores vært. Foran os havde vi en bustur på syv timer. Vi havde åbenbart fået billetter til en luksusbus. Der var store sæder med indbygget massage, som var nemme at falde i søvn i. Vi fik i hvert fald allesammen en god Læs mere →