Fra Chiang Dao til Chiang Mai – onsdag d. 22. januar

Efter endnu en fantastisk nattesøvn i den friske bjergluft, vågnede vi op til endnu en kold, men smuk morgen.

Smuk morgen i huset

Efter morgenmaden pakkede vi taskerne og fik dem ud i bilen. Vi fik sagt farvel til familien, som havde været rigtig søde til at tage imod os.

Gruppefoto inden turen ned ad bjerget og tilbage til Chiang Mai.

Mens vi sagde farvel, kunne vi pludselig høre byens overhoved komme med en melding over højtalerne, som er i byen. Alex fortæller os, at der er sket en ulykke. En mand med baby er styrtet på motorcykel fra vejen og 30-40 meter ned ad skråningen. Familien sætter sig op på deres motorcykel og kører ned for at hjælpe.

Familien er på vej ned ad bjerget, for at hjælpe til efter ulykken

Familien er på vej ned ad bjerget, for at hjælpe til efter ulykken.

Mae Mae er en by med 200 indbyggere, alle kender alle og er meget hjælpsomme, og mange kommer kørende forbi os på motorcykel for at komme ned og hjælpe familien og hinanden. Vi hopper ind i bilen og kører ned ad bjerget. Fremme ved ulykkesstedet kan Alex fortælle os, at manden og babyen er på vej til hospitalet, men umiddelbart har det godt.

Hele byen støtter op om den ulykkesramte familie, ved at stimle sammen ved ulykkesstedet.

Langt nede i skraldebunken går nogle mænd og binder knallerten fast, så den kan hives op igen

Der er meget skrald på bjergskråningen.

Der lå meget skrald ned ad skråningen, og Alex fortalte os, at thaier ikke er klar over, hvor meget det forurener, så derfor smider de det bare i naturen.

Der er et godt sammenhold i byen.

Der er et godt sammenhold i byen Mae Mae.

Til trods for den forfærdelige ulykke, blev vi glade over at se, hvordan mændene i byen i fællesskab hjalp hinanden med at kravle ned og binde motorcyklen fast, mens andre prøvede at binde snoren rundt om de store bambus, så de kunne prøve at trække den op igen. Desværre havde Alex en aftale inde i Chiang Mai, så vi kunne ikke blive og hjælpe.

Tilbage i Chiang Mai tjekkede vi ind på Sleep Guesthouse, hvor vi hurtigt fik pakket ud og hoppet i et varmt brusebad.

Vores værelse på Sleep Guesthouse i Chiang Mai.

Mathias i hængestolen nede foran hotellet.

Herefter gik vi ned på gaden og købte os et par gode croissanter fra bageren lige i nærheden. Med croissanterne i maven kørte vi ud til Nimman Road, som skulle være et shoppingområde, med pæne butikker med flere kvalitetsting end de lokale markeder.

Vi startede med at sætte os ind på en hyggelig café for at få lidt at drikke.

Caféhygge på Nimman Road

Bansekakao til drengene.

Bamsekakao til drengene.

Grøn te og kaffelatté til de voksne.

Herefter gik vi rundt i gaderne og osede lidt, men fik også købt lidt flere souvenirs til samlingen. Vi kom også forbi en hyggelig massagested, hvor vi alle fik os en times massage.

Afslappede var vi klar til en tidlig aftensmad på restauranten Green Table. Helt klart et sted vi kan anbefale, men meget dyrere end restauranter vi plejer at besøge i Thailand.

Helles første bøf i snart tre måneder.

Brians første bøf.

Brians første bøf, med peber sovs og kartoffelmos

Efter den skønne middag der overhovedet ikke var thaiinspireret, tog vi en deletaxi hjem til Sleep Guesthouse. Aftenen blev brugt på hotelværelset. Der blev skypet med farmor og farfar, kigget lidt tv og dagbogen blev opdateret for de sidste par dage.

One Reply to “Fra Chiang Dao til Chiang Mai – onsdag d. 22. januar”

1. Kære alle 4
    Det er vel nok herlige billeder fyldt med masser af fantastiske oplevelser I helt sikkert aldrig glemmer. Vi er glade for at I har øvet Jer i at tage trøjer og sokker på. Når i lander ! kan I forvente chill faktor på minus 10 – 15 grader og lidt sne i weekend enden. Vi håber at I får en rigtig god hjemrejse, vi glæder os til at se Jer alle 4 i lufthavnen. Knus fra morfar og mormor